"Старовижівський інклюзивно-ресурсний центр"
Старовижівської селищної ради Волинської області
Інформує:
01.09.2018 року офіційно працює Старовижівський інклюзивно-ресурсний центр.
Директор Старовижівського ІРЦ - Ковальчук Надія Василівна. Сайт: https://starovyzhivskiyirts.webnode.com.ua
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Телефон: +380682043400.
Старовижівський ІРЦ розташований за адресою: селище Стара Вижівка, Лесі Українки, 1.
Діяльність Старовижівського інклюзивно-ресурсного центру спрямована на забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти (в тому числі у професійно-техничних навчальних закладах) шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження дітей з ООП.
Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини здійснюється за попереднім записом кожного вівторка: з 8.00 - 13.00 14.00 - 17.00.
Для комплексної психолого-педагогічної оцінки необхідна наявність таких документів:
- письмова заява батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини (заповнюються в Старовижівському ІРЦ);
- документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтво про народження дитини;
- індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- форма первинної облікової документації № 112/0 "Історія розвитку дитини", затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра (виписка з форми №112/, яка відображається в "Карти стану здоровя і розвитку дитини")
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, додаються:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші творчі роботи дитини;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі, коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
В центрі працюють фахівці:
вчителі-логопеди - Денисюк О.В., Вавринюк М.В.
практичні психологи - Дубій О.В., Яриніч Ю.С.
вчителі-дефектологи - Дубнюк О.М., Шилюк Н.В.
вчитель-реабілітолог - Бурда Ю.В.
3 вересня 2018 року відбулося урочисте відкриття Старовижівського районного інклюзивно-ресурсного центру. З нагоди відкриття особливої освітньої установи відбулися урочистості за участі представників влади, громадськості та власне майбутніх вихованців. Слід зазначити, що фахівці інклюзивно-ресурсного центру забезпечують методичний, психологічний, дефектологічний, логопедичний супровід дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років протягом усього навчання. Послуги центру будуть безкоштовні. Центр має освітні осередки, зокрема, для занять лікувальною фізкультурою, іграми, куточок логопеда та відпочинку.
На сьогоднішній час кількість дітей, що потребують психолого-педагогічної допомоги, підтримки та супроводу постійно зростає. З цією метою по всій Україні створені інклюзивно-ресурсні центри, завданням яких є визначення особливих освітніх потреб дітей з ООП шляхом проведення багатопрофільної комплексної оцінки. Комунальний заклад «Старовижівський інклюзивно-ресурсний центр» утворений у серпні 2018 року і, з вересня 2020 р. знаходиться у складі Старовижівської селищної ради. На сьогодні, заклад охоплює своєю діяльністю чотири об'єднані територіальні громади (ОТГ): Старовижівську, Смідинську, Сереховичівську та Дубечненську . На обліку у центрі перебуває 120 дітей віком від 2 до 18 років.
Незалежно від стану здоров'я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей. Саме цей принцип є основним в організації роботи в нашому Центрі. ІРЦ здійснює свою діяльність з урахуванням таких принципів, як: повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей; дотримання найкращих інтересів дитини; недопущення дискримінації та порушення прав дитини; конфіденційність; доступність освітніх послуг з раннього віку; міжвідомча співпраця.
Центр обладнаний сучасними меблями, корекційно-розвивальним обладнанням, дидактичним матеріалом, мультимедійними комплексами, магнітно-маркерними дошками. Зал для занять з ЛФК має різноманітний реабілітаційний інвентар, який використовується вчителем-реабілітологом під час корекційно-розвиткових занять для дітей різного віку із порушеннями опорно-рухового апарату.
Старовижівський ІРЦ практикує виїзні комплексні засідання для психолого-педагогічних оцінок дітей. Щовівторка комплексна оцінка розвитку дитини проводиться у Центрі. Первинний прийом проводять практичні психологи. Саме вони здійснюють обстеження за новими діагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conenrs-3, CASD та РЕР-3, які відповідають світовим стандартам. Їх використання дає можливість визначити сильні і слабкі сторони кожної дитини з особливими освітніми потребами, та напрямки психологічної корекційно-розвиткової роботи. В подальшому, діагностичне обстеження проводять вчитель-дефектолог, вчитель-логопед та вчитель-реабілітолог. Результати діагностики фахівців ІРЦ лягають в основу висновків, які формуються з допомогою автоматизованої інформаційної системи «АІС «Україна. Інклюзія».
Ще одним з напрямів роботи фахівців з дітьми з ООП є соціальний, емоційний та когнітивний розвиток кожної дитини для того, щоб вона почувалася неповторним, повноцінним учасником суспільного життя. Цьому сприяють корекційно-розвиткові заняття(безкоштовні), які проводяться на базі інклюзивно-ресурсного центру. Оскільки корекцію проходять діти із складними порушеннями, то в роботі фахівців переважають індивідуальні форми занять.
Після кожного заняття фахівцями центру практикується консультативна робота з батьками, надаються рекомендації для роботи в домашніх умовах.
Щороку у центрі проводяться заходи до дня людей з інвалідністю, новорічні свята, та конкурси до дня захисту прав дітей; семінари та майстер-класи для педагогів і батьків.
Таким чином, робота кожного фахівця ІРЦ зокрема і команди в цілому, створення сприятливого психологічного клімату в установі, сприяє розвитку сильних сторін кожної дитини з ООП, а в подальшому - її соціалізацію в суспільстві . Ми допомагаємо дітям, а вони розкривають і стимулюють нас удосконалювати свої знання, уміння і навички. Завдяки їм ми постійно в дії, і розвиваємося разом з ними.